Skriv till oss

Fält markerade med en stjärna (*) är obligatoriska

Leverans

Gratis frakt

Vi har goda nyheter! Selly Home levererar möbler gratis upp till postnummer 79999 om beställningsvärdet överstiger 2 000 SEK.

Budet levererar de beställda varorna till den adress som Köparen har angett i formuläret.

Fri frakt är engångsföreteelse, om kunden inte hämtar ut försändelsen inom angiven tid, utan förhandsinformation, debiteras en transportavgift för nästa leverans.

Leverans

Leverans av de beställda varorna kan ske på olika datum, genom olika fraktbolag och i flera paket, enligt det leveransdatum som anges i produktbeskrivningen på deras hemsida, i avsnittet "frakt/leveranstid".

Kom ihåg att vi utför leveranser med våra egna transport- och speditionsföretag. Budet är inte skyldig att ta med möblerna till lägenheten / huset / hyresrätten. OBS FÖLJANDE! Leveransen av varorna inkluderar inte att ta med varorna in i lägenheten, så det är nödvändigt att säkerställa lämpligt antal personer för att ta varorna till destinationen.

Möbler av liten storlek eller vikt, som har möjlighet till leverans med bud, levereras av transportörer som standard. Kuriren är skyldig att leverera sådana paket till dina lägenheter eller hus (förutom i nödsituationer som säkerhetsföreskrifter för leverans av paket under en pandemi etc.).

Skadad försändelse

Om du har märkt att försändelsen med de beställda varorna är skadad, se till att göra en fraktskadeanmälan hos transportören, det är ett bevis på att skadan uppstått under transporten.

Beskriv skicket på förpackningen korrekt i rapporten och inkludera all information, du kan också ta flera bilder som hjälper till att utesluta din delaktighet i bristen. Korrekt förberedelse av ovannämnda rapport kommer avsevärt att påskynda fastställandet av när skadan inträffade.

Rätt att vägra leverans

Du har rätt att neka en skadad försändelse. I detta fall, vänligen meddela oss omedelbart. Avsaknad av transportskadeanmälan eller felaktig förberedelse (olika datum, bristande information om leveransstatus) kan försena bedömningen, och även medföra risk för att köpa skadad vara och köpa varan i det skick den mottagits, utan möjlighet till reklamation. .

Kontakta före leverans

Efter leveransen av var och en av de köpta produkterna kommer statusen för beställningen att ändras och du kommer att få ett meddelande från vårt system. E-postmeddelandet kommer att innehålla leveransnumret tillsammans med namnet på transportören som ska göra leveransen. Speditionsleverantörer kommer att kontakta dig via telefon eller SMS innan schemalagd leverans, sedan kommer du att informeras om i vilket timintervall leveransen kommer att ske.

Leverans på valda tider

På grund av olika dimensioner på möbler kan frakt även ske på pallar. För närvarande är det inte möjligt för försändelser att levereras under de tider kunden har ställt in. Om det angivna leveransdatumet är omöjligt att implementera, kan leveransen flyttas till ett annat datum, men leveranstidsintervallet tillhandahålls av transportören, på grund av den logistiskt planerade rutten. Av denna anledning informeras kunden om den planerade leveransen i förväg för att korrekt förbereda hämtning av beställda produkter, och leveransen av försändelser var effektiv och problemfri.

Denna sida använder kakor för att tillhandahålla sina tjänster i enlighet med Cookies Usage Policy. Du kan bestämma villkoren för lagring eller åtkomst till kakor i din webbläsare
Close
pixel